Új kihívásokat keresve

Ismét külföld felé veszi az irányt Gyarmati Ariel és Kocsis György. A siófoki rallypáros Ausztriában, a Perger Mühlstein Rallyen, egyedüli magyar alakulatként fog rajthoz állni a hétvégén, 15-ös rajtszámmal. Az erőviszonyokat egyelőre nem tudják belőni, de vannak olyan helyi pilóták, akikkel szeretnék tartani a lépést – és lehetőség szerint a kategóriájuk élén is végeznének.

Gyarmati Ariel: Új kihívásokat keresve egy olyan futamon fogunk rajthoz állni a hétvégén, amelyen korábban sosem mentünk. Minden tekintetben nagyon várjuk ezt a megmérettetést – az újdonság varázsa mellett az is nagy szerepet fog játszani, hogy a rossz szájízzel zárt mecseki forduló után itt végre jó hangulatban, felszabadultan autózhassunk. Túl kell lendülnünk az itthoni rossz tapasztalatokon: azt ugyanis nem tartjuk egészségesnek és normálisnak, hogy 220 km/h sebesség felett kell száguldozni Magyarországon. A Mecsek Rallye után ugyanis ilyen adatokat mutatott az autónk kiloggolt komputere. Ez még egy Hungaroringen is jelentős tempó, nemhogy egy rallyversenyen, ahol még árok, fa és villanyoszlop is…

Nemrég raktak fel az osztrák szervezők friss pályaajánló videókat, amik pályabejáráson készült belső felvételek, ezekből már tudtunk nagyjából tájékozódni, hogy mire is számítsunk a hétvégén. Kicsit rendhagyó lesz számunkra, hiszen korábban még nem autóztunk búza- vagy kukoricatáblák között, mezőgazdasági utakon, amiket nagyon jó minőségű aszfaltos utak kötnek össze. Meglesz tehát a maga varázsa ennek a futamnak.

Összesen 80 nevezője van a versenynek, azon belül is az egyik legnépesebb, a 7.1-es kategóriába soroltak be minket a szervezők, miután leleveleztük velük a Mitsubishink technikai specifikációját. A népes mezőnyben több márkatárs is lesz majd, akik ellen már volt szerencsénk versenyezni, nagyon gyorsak és ügyesek. Köztük van egy fiatal helyi pilóta, aki kiemelkedik közülük, őt néhányszor már sikerült megcsipegetnünk, sőt, volt, hogy rá is tudtunk verni. A célunk most az, hogy hozzámérve is jó tempót tudjunk menni.

Nehéz lenne bármit mondani most arról, hova várjuk magunkat. Természetesen szeretnénk a dobogóra felférni, de meglátjuk mire lesz elég az a pályaismeret, amit majd most szerzünk, illetve milyen erőt tudunk majd kihozni a technikából. Az autónk turbója ugyanis egy picit megsínylette, mikor csapágyas lett a motor és hirtelen lett leállítva, ezért most úgy jellemezném, hogy korábban volt már gyorsabb is. Sok év után viszont rájöttem arra is, mitől melegszik el állandóan fék a Mitsubishiben, amire ezúttal még csak ideiglenes megoldást tudunk eszközölni, de hosszú távon teljesen ki tudjuk majd küszöbölni ezt a problémát.

Kocsis György: Mindössze egy Mecsek Rallye van a kezünkben-lábunkban, és az is nagyon darabos volt. Ezért éreztük azt, hogy muszáj mennünk valahol, hogy picit visszarázódjunk, teszteljük a technikát és magunkat, mielőtt kimegyünk Kumrovecbe és Nova Goricába, a számunkra téttel járó futamokra.
Ahhoz, hogy ott úgy tudjunk szerepelni, ahogyan magunktól elvárjuk, át kell mozgatnunk magunkat egy kicsit, ehhez pedig a Mühlstein Rallye egy tökéletes lehetőség és alkalom lesz. Ráadásul közben magamat is tesztelem majd vissza tudom-e szerezni a motiváltságomat és a lelkesedésemet, a Mecsek Rallyen ugyanis teljesen megcsömörlöttem.

A verseny nagyon kompakt lesz, gyakorlatilag két napba sűrítettek mindent: a pályabejárástól kezdve az átvételeken át az éles megmérettetésig és céldobogóig. Összesen 90 km lesz a gyorsasági szakaszok távja, amit 200 km etap egészít ki, így igen kényelmes időtervet alkottak a szervezők. Ausztriában nagyon kedvelik a körgyorsokat, így nem meglepő, hogy a menetrendben szereplő három szakasz közül kettő ebbe a típusba tartozik. Nekünk ez azért is jó, mert a pályabejárás során lesz lehetőségünk duplázni a gyakorlást. Erre szükségünk is lesz, hiszen a kategóriánk most is irdatlan erősnek ígérkezik, de ennek szellemében próbálunk nekiugrani a feladatnak, és megnyerni az értékelésünket. A Mitropából vannak ismerős nevek, akik most is rajthoz állnak majd, így lesz kikkel küzdeni. Az időjárás előrejelzés szerint egyelőre úgy néz ki, a hétvége folyamán nem kell számítanunk csapadékra, és bízunk benne, hogy ez így is marad. A pálya ugyanis fehér aszfaltos, ami önmagában is tud csúszni, hátha még rá is esik az eső… Izgalmas és kihívásokkal teli futamnak nézünk elébe, de igyekszünk most is a legjobbat kihozni magunkból, és minél eredményesebben zárni a Perger Mühlstein Rallyet.

A 8600 Motorsport nevében ezúton is szeretnénk részvétünket kifejezni a Veszprém Rallyen elhunyt csapattársunk, Nemes Csaba hozzátartozóinak!

Nyugodj békében, Csabi!